Jakob schreef het volgende bij het uitbrengen van zijn stem op het werk van Anneke Fidder:
Alle 3 de kandidaten worstelen met de glibberigheid van de menselijke erlebnis; bij Fidder komt dat het meest direct in beeld, en het meest vernieuwend in vorm. De worsteling met "de ander" komt hier in een ongefilterde vorm naar voren.
Dit schilderij is een eerbetoon aan een Duits gezegde, vertaalt: “Als je goede reputatie is geruïneerd, leef je zonder schaamte.”
In 2019 werkte Schneider met gehandicapte kunstenaars in Luxemburg. Eén specifiek paar werd toevallig de hoofdrolspelers van dit schilderij. Op een dag vond zij ze schaamteloos romantisch zoenend aan. Eerst schaamde Schnieder zich. Daarna benijdde zij hun onbeperkte vrijheid.
In dit schilderij beeldt zij menselijk gedrag uit als een scène in een film. De personages die zij laat zien, zijn niet helemaal uit de realiteit gehaald maar zijn ook niet volledig fictief. Voor haar speelt het verleidelijke verhaal de hoofdrol.
n het werk van Anneke Fidder wordt een tegenstelling tussen humor en triestheid onderzocht op tragikomische wijze. Het menselijk ongemak, zowel lichamelijk als geestelijk en sociaal geeft zij weer op speelse wijze. Met het gebruik van humor in haar werk probeert zij de zwaardere aspecten van het menselijk bestaan te verzachten. Zij denkt dat kunst de binnenwereld van de mens kan laten zien en door middel van humor en verwarring dingen draaglijk kan maken voor de toeschouwer.
Materiaal: keramiek