Dit fotowerk is een visueel gevolg van een onderzoek naar tijd. Tijd en de ervaring van tijd zijn twee hele verschillende dingen.
Het werk is ontstaan op vaste momenten op de dag, voor een half jaar lang. Het ging hierbij om het moment van opname, en niet de plek waar Roselien Hassing zich bevond. Dat moment van opname was een half jaar lang op dezelfde tijd op de dag. In de trein van Enschede naar Amsterdam en weer terug. Dit geeft (vanzelfsprekend) bij elke opname een ander resultaat.
De natuur zit vol gevaar, deze mieren zijn op de vlucht voor de Cordyceps schimmel. Tussen hun kaken hun kostbaarst bezit, larven als parels. Maar een van deze larven is niet wat het lijkt. Het is een rupsje, vermomt als een mierenlarve, weggenomen van het gevaar.
Materiaal: zilver, goud, koper, parelsIn het werk ‘into the fold’ gaat Thomas Westphal in op hoe het vouwen iets kan verbergen en iets nieuws kan laten zien binnen een kader. De serie is ontstaan uit een interesse in de theorie ‘fabrics of meaning’, een theorie die ervan uitgaat dat de wereld van de mens een sociaal web is. In de communicatie van de mens bevinden zich vormen, kaders en overeenkomsten, afhankelijk van externe factoren als cultuur, maatschappij en opvoeding. Dit is vergelijkbaar met hoe stoffen zich bewegen. Het vouwt dubbel, vervormt, bekleed, verbergt iets of maakt juist iets zichtbaar.
Materiaal: aluminium met verf