Dit schilderij is gemaakt tijdens de reis van het Donker Collective door Azië. Zij verbleven een maand in het atelier van Peter Klashorst die bezig was met de S21 serie. Na een bezoek aan the Killing Fields en de S21 gevangenis en zoveel gruwelijke beelden te hebben gezien, ontstond dit schilderij van een jonge Khmer Rouge strijder op een stapel schedels die zij hadden geschetst bij The Killing Fields. In het schilderij zitten allemaal kleine details verwerkt die met de oorlog te maken hadden, zoals de Amerikaanse vlag, de gaten in de hoofden van de schedels en veel meer.
Formaat: 140 x 180 Materiaal: print op doek, acrylverf, spuitbus
De werken die te zien zijn, zijn met acrylverf bewerkte prints van de originele schilderijen die Klashorst in 2011 maakte naar aanleiding van zijn bezoek aan het Tol Slueng museum in Phnom Penh (Cambodja). Klashorst schilderde de slachtoffers van de Rode Khmer-periode. Portretten die hij vervolgens met een spuitbus bewerkte. Met deze portretten wilde hij de zinloze slachtpartij een gezicht geven. Het project werd gesteund door Unesco en werd tentoongesteld in het genocide-museum. De expositie kreeg de naam S21, naar de codenaam wat de gevangenis destijds had.
Formaat: 95 x 200 Materiaal: olie en acrylverfHet begon bij passie voor keramiek en de liefde voor porselein. Vloeibaar porselein gemixed met verschillende voedingsmiddelen. Dit gaf het porselein een nieuwe functie, het liet nu water door en gaf een nieuwe structuur. De zoektocht langs verschillende zaden bracht "de perfecte mix". Het porselein werd zo dun en glazig op de bolletjes van het hennepzaad. Er is nog een lange weg te gaan, om het materiaal tot zijn uiterste te drijven. De capillaire werking die het materiaal heeft, bied mogelijkheden voor verdere toepassingen in de toekomst.
Materiaal: porselein, hennepzaadjesVoor het project TAFELGOED heeft Rep een nieuwe techniek ontwikkeld. De mallen van gips heeft zij vervangen door mallen van damast, een stof die tot stand komt door een eeuwenoude weeftechniek. Elke mal is slechts eenmalig bruikbaar, waardoor ieder product uniek is in zijn vorm en structuur. Het resultaat is een verfijnde serie tafelgoed van porselein, waarin het patroon van het zachte damast is vereeuwigd in verschillende bekers, schalen en vazen.
Materiaal: porseleinDe kijkkast 'Omicidio' van Sebastián Arroyo Hoebens is een weergave van zijn visie op kunstopleidingen.
Materiaal: gemengde materialenDe kijkkast 'Muziekkathedraal' is een oude buizenradio, de behuizing de lijst en het decor. De basis van de muziekkathedraal. De grootsheid van een kathedraal en de karakteristieke elementen van de ouderwetse radio komen hierin terug. De lijn in het midden wordt een loopbrug in de ruimte, de achtergevel altaar, de speakers grote kroonluchters. De kleuren komen overeen met die van de oude kast. In deze kathedraal wordt gewerkt aan een muziekstuk door twee heren en verderop staan twee vrouwen te praten over dagelijkse dingen. Als je in de lijst kijkt voelt het meer dan logisch, dit speelt zich af in een oude buizenradio.
Materiaal: gemengde materialenDe kijkkast 'Big sky' is een poëtische weergave van een langeafstandsrelatie en staat symbool voor eenzaamheid en gevangenschap binnen de liefde. Het is een situatie verre van ideaal, maar waar op korte termijn niets aan kan veranderen. De kooi -deels gesloten, deels open- representeert een gevangenschap waaruit je wilt ontsnappen, maar ook weer niet. Vanuit deze plek vloeit een stroom liefdesbrieven die in een eindeloze zee eindigt. Het werk is geïnspireerd op persoonlijke ervaringen van de maker. Dit komt terug in de brievenbus die op 'haar' New York is geplaatst. De koffer staat symbool voor zowel een fysieke als innerlijke reis.
Materiaal: gemengde materialen