Je hoofd boven water houden als kunstenaar is niet gemakkelijk. Mooie, goede, opmerkelijke, inspirerende of confronterende kunst maken is een ding, met je kunstenaarspraktijk een plek in de kunstmarkt vinden en behouden is heel wat anders.
Goede voornemens ten spijt trappen veel kunstenaars vaak in dezelfde valkuilen; onvoldoende zicht op wie de klant nu eigenlijk is, gebrek aan focus, ontbreken van een gestructureerde aanpak enzovoort.
In het model pas je spelenderwijs omstandigheden aan en trekt die handelingen door naar alle zakelijke en organisatorische consequenties die dat heeft. Op zoek naar nieuwe markten leer je welke (media)kanalen je het best kunt benutten om in the picture te komen. Het laat je zien hoe je jouw bedrijfsvoering kunt vernieuwen.
Voor kunstenaars, creatieve ondernemers, musici, theatermakers en voor iedereen die denkt frisse input te kunnen gebruiken om de ondernemersvaardigheden aan te scherpen. Het enige dat je die dag mee hoeft te nemen is een pen en een notitieblok óf een tablet/laptop (dit laatste hoeft dus niet!)
Marion Beltman geeft workshops en trainingen.
Zij verzorgt alweer enige jaren modules voor de HKU, het NCOI, FNV KIEM, BKKC, C-O en diverse culturele netwerken. Marion: “Mijn kunstopleiding maakt dat ik out of the box kan denken en creatieve werkvormen toepas tijdens de workshops, zodat iedereen actief betrokken raakt. En als bestuurskundige met marketingkennis, heb ik een solide basis van gangbare theorieën waarmee we het plan een stevig fundament geven.”