Peccoux manifesteert hun werk op verschillende onverwachte wijzen. Zo publiceerde die korte verhalen vermomd als recensies van tv-series op IMDb of schoof die publicaties tussen de pagina’s van diens favoriete boeken in openbare bibliotheken. Peccoux’s kamer werd eens omgetoverd tot overdekte moestuin en in 2022 zette diens obsessie met vliegen hen ertoe subsidies aan te vragen om vliegles te kunnen financieren. Hun artistieke ondernemingen eindigen regelmatig in presentaties die hun werk zichtbaar documenteren.
Op deze manier vervaagt Peccoux de grens tussen diens artistieke praktijk en privéleven. Met een vaak obsessieve overgave benadert Peccoux het dagelijks leven als een decor voor diens kunst. Zodoende stelt die de vraag hoe die zichzelf financieel kan onderhouden en tegelijkertijd genoeg tijd vrij kan maken om aan diens artistieke praktijk te werken en voldoende concentratie te genereren; iets wat voor vele kunstenaars een uitdaging is bij het professionele kunstenaarschap. In diens werk beschouwt die het creatieve proces als even belangrijk als het uiteindelijke materiële resultaat en daagt die de toeschouwer uit om het dagelijkse leven te benaderen met de speelsheid die diens acties uitdragen.
Madeleine Elisabeth Peccoux is in 2022 afgestudeerd aan de Gerrit Rietveld Academie Amsterdam. Hun werk is onder meer tentoongesteld bij de Limburg Biënnale, KRONE COURONNE in Zwitserland en Bricks Gallery in Denemarken.