Van Dijk maakt veelal gebruik van teken- en schildermaterialen. Met de toevoeging van projectie en film betrekt ze ook de ruimte waarin haar werken zich bevinden. De natuur is vaak herkenbaar in haar afbeeldingen van mensen, dieren en planten, maar ook in de rauwheid en zichtbaarheid van het materiaal. Afdrukken van lichamen leggen op fysieke wijze het geluk van een omhelzing vast. Menselijke silhouetten worden abstract in hun herhaling, verf versmelt en verbindt tot een compositie.
Van Dijk maakt kunst om haar omgeving beter te begrijpen en zich ermee verbonden te voelen. Zo ook tijdens Spacemakers, waarbij ze de relatie is aangegaan met de omgeving van de galerie. Op onderzoekende wijze ontleedt Van Dijk haar persoonlijke alledaagse ervaringen van verbondenheid en legt ze de condities voor mogelijke relaties bloot. Door dit proces sturend te laten zijn in artistieke keuzes, ontstaan beelden die bij de kijker eenzelfde ervaring van verbondenheid en nieuwsgierigheid weten op te roepen.
Kim van Dijk is in 2020 afgestudeerd als docent beeldende kunst en vormgeving aan Fontys Hogeschool voor de Kunsten. Ze heeft geëxposeerd in Museum van Bommel van Dam en Galerie de Vijf Ramen, en heeft residenties gedaan bij het Frans Masereel centrum en klooster Nazareth.