Jasmin Djerzic maakt in zijn keramiek werk gebruik van speelgoed en de betekenis die daarmee gepaard gaat. Vaak is zijn werk kleurrijk. Wanneer mensen zijn werk zien, reageren zij verwonderd. In eerste instantie even een frons op het gezicht en snel daarna een lach. Djerzic is een kunstenaar die als een productontwerper werkt. Hij maakt geen producten waar mensen omvragen, maar vanuit hemzelf. De expositie bij Pouloeuff laat hem vanuit het kunst-standpunt naar zijn werk kijken, wat weer heel nieuw werk gaat opleveren.
Djerzic werkt niet perse vanuit inspiratie maar eerder van uit een doelstelling. Hij wilt met zijn werk een band en daarmee een waardebepaling creëren. Dit doet hij voornamelijk door ‘verwondering’. Deze band kan even zijn doordat de kijker naar het beeld kijkt, er iets van vindt en verder gaat. Maar het kan ook zijn dat de band sterk genoeg wordt en de kijker het werk wilt kopen. Doordat voor hem waardebepaling en deze band heel belangrijk zijn, is de prijsbepaling voor zijn werk bijna net zo belangrijk als het beeld zelf. In eerste instantie wordt waardebepaling tegenwoordig letterlijk bepaald hoeveel iets waard is. Daarna pas, als je er een band mee krijgt kan het zijn dat de waarde voor jou stijgt. Om dit te kunnen bereiken is de beginwaarde heel belangrijk en wat het beeld doet om de waarde te vergrootten.
Jasmin Djerzic is in 2011 afgestudeerd aan de kunstacademie St. Joost in Breda. In 2011 won hij met zijn afstudeerwerk de Breda Art Award en werd genomineerd voor de Kunstprijs Binnenmaas. Publicaties over zijn werk hebben o.a. gestaan in de Volkskrant Magazine, Toon Magazine, Entree Magazine en Cosmopolitan Duitsland.